Soubor BCO – Brno Contemporary Orchestra byl založen v roce 2011 s cílem hrát současnou světovou hudbu v Česku a českou hudbu po celém světě (s přesahy k hudbě 20. století). Chce hudbou oslovit posluchače a ukázat jim, že může být součástí každodenního života.
Soubor od svého založení pravidelně koncertuje a každý rok nabízí abonentní dramaturgickou řadu, která pracuje s dramaturgií jednotlivých koncertů jako s kompaktními celky (často ve spojení s ostatními druhy umění – film, výtvarná umění, architektura, tanec…), které výběrem a seřazením jednotlivých titulů dávají vzniknout další kompozici nabízející další vrstvy a významy.
Vedle toho soubor nabízí ve spolupráci s Muzeem města Brna řadu koncertů ve vile Tugendhat. Původcem těchto sofistikovaných dramaturgií je muzikolog Viktor Pantůček.
Kromě své hlavní koncertní činnosti soubor vystoupil na řadě prestižních domácích i zahraničních festivalů, jako jsou: Fórum Hradec Králové, Moravský podzim, Velikonoční festival duchovní hudby, Forfest, Festival polské hudby v Krakově, Modern Music Days Malta aj.
Soubor spolupracuje také s osobnostmi, jakou jsou sólisté Milan Pal’a, Daniel Wiesner, Nikol Bóková, Irena Troupová, Vilém Veverka, Pavel Zlámal a další.
Zakladatelem, dirigentem a uměleckým vedoucím je Pavel Šnajdr.
SLEDUJTE NÁS NA FACEBOOKU! YOUTUBE! INSTAGRAMU! TWITTERU!
Odebírejte newsletter! NOVINKY
Statutární město Brno finančně podporuje Brno Contemporary Orchestra
Koncerty jsou pořádány za finanční podpory Ministertva kultury České republiky
Marie Kopecká-Verhoeven - mezzosoprán, Dominique Defontaines - přenosná řeka, videoprojekce
Novela My Jevgenije Zamjatina (1884–1937) z roku 1920 je postavena na konečném řešení problému lidstva, jednoduše se odstraňuje lidem schopnost fantazie. Z lidí se skutečně stávají ony deklarované šroubky ve stroji budování lepší, krásné a beztřídní společnosti. Naopak v roce 1863 napsal Jules Verne svoji představu Paříže ve dvacátém století, tedy nabídl svoji svobodnou vizi, jak bude Paříž vypadat v roce 1963. V obou textech se vychází z dobových souvislostí a v obou se vyskytují i představy o hudbě. Verne je mechanický, začátkem šedesátých let devatenáctého století ještě nepracoval s vidinou elektřiny, a Zamjatin je striktně matematický, kybernetický – prostě vládne řád a matematický stroj. Na druhou stranu se právě v prostorech bývalého Výzkumného ústavu matematických strojů vyskytuje úžasná realizace Evy Kmentové a v podstatě celý prostor je koncipován velmi ambiciózně bez striktních pravidel současné architektury na klíč.
Jak bude znít Kmentová v kompozici Jana Krejčíka, žijícího ve Versailles?
Alexandr Skrjabin – Pět preludií op. 74 – transkripce pro BCO
Edgar Varèse – Octandre
Iannis Xenakis – Anaktoria
Jan Krejčík – Eva Kmentová (objednávka BCO)
BCO – Pavel Šnajdr
Vstupenky online ZDE