Hledali jsme polohu pro charakteristiku pětipísmenných prezidentů za posledních padesát let a vyšlo nám to takto: normalizační misofonie, devadesátková eufonie, pragmatická kakofonie, samolibná autofonie až po afonii, tedy hlas, který není příliš slyšet. Intenzivně vybíráme skladby (Denisov, Wolfe, Zappa, Romitelli, Kagel, AA, Borowski, Henze, Lang…) Kdo pro koho by mohl zaznít?
Vstupenky online ZDE
Čistému, intenzivnímu a ničím nerušenému poslouchání bude věnován koncert v nově Zrekonstruované smuteční síni na brněnském Ústředním hřbitově. Zazní Kniha chvění Petera Grahama, klavírní koncert Petra Bakly v podání Miroslava Beinhauera a kompozice nekompromisního tichaře Jürga Frey. Koncert je věnován stému výročí narození Bohuslava Fuchse. Na 3. března navíc připadá Mezinárodní den sluchu, tak je třeba jej vyšetřit.
Vstupenky online ZDE
Večeře pro Magdalénu Dobromilu Rettigovou (1785—1945). Tak jak Smetana uvařil českou hudbu, tak Rettigová zkomponovala českou kuchyni.
Na koncertě zazní unikátní Večeře ve Francii žijícího Ondřeje Adámka a poté lidovky a Beatles v transkripcích italského skladatele Luciana Beria. Na závěr zazní ve světové premiéře Jednohubky Iana Mikysky.
Vstupenky online ZDE
Mauricio Kagel - Variété
Steve Reich - Clapping music
Erich Wolfgang / Trevor Korngold / Grahl - Straussiana
Miloslav Kabeláč - Hra s jesličkami
Zpěv Aneta Podracká Bendová, Kornél Mikecz, Michal Kuča, Martin Kotulan
Předvánoční besídka pro naše posluchače.
Už je to celých sedmdesát let, co se dá létat ze světa do Tuřan, ale z Ameriky ještě žádné letadlo nepřiletělo. Je třeba to napravit. Zazní argentinské Varieté, kanadská Straussiana a pravé americké patterny. K tomu kejklíři, tombola, občerstvení a již tradiční Hra s Jesličkami.
Vstupenky online ZDE
Adrián Demoč - Dych
Pavel Zlámal - Cvičení dechu a ducha
Pierre Boulez - Domaines
Krzysztof Penderecki - Actions
Marek Švejkar klarinet
Nádech a dlouhý výdech pro 40 utopených dětí na Mendelově náměstí (20. 11. 1944)
Koncert připravujeme se spřáteleným Divergent Conection Orchestra (DCO) pod vedením Pavla Zlámala. Ve světové premiéře zazní dlouhý nádech a výdech Adriana Demoče a divergentní dýchání pro BCO od Pavla Zlámala. Neotřelý poslech též jistě nabídnou Actions pro free-jazzový orchestr od Krzystofa Pendereckého z roku 1971 a rovněž Domény Pierra Bouleze s vynikajícím klarinetistou Markem Švejkarem.
Vstupenky online ZDE
Ve spolupráci s Expozicí nové hudby, edukačním centrem Filharmonie Brno a pěveckým sborem Láska opravdivá jsme pro vás připravili celý den věnovaný stopadesátému výročí od ohluchnutí Bedřicha Smetany. Zazní tři různé podoby Mé vlasti, kterou Smetana nikdy neslyšel, k tomu kompletní provedení mužských sborů, vše propojené s besídkou, poznáváním a spontánním tvořením.
Vstupenky jsou ke koupi na stránkách Filharmonie Brno.
Vstupenky online ZDE
Koncert proběhne nedaleko transplantačního centra, které zachránilo bezpočet životů. U skladatele Rudolfa Drozda jsem objednali biometrickou kompozici, která zazní společně s pátou symfonií Galiny Ustvolské, Osudovými dramaty člověka od Miloslava Kabeláče a excentricky minimalistickým poptáváním Michaela Gordona – Tou Shalt! / Thou Shlat Not! z roku 1983.
Vstupenky online ZDE
Samá láska z roku 1924 je sbírkou Jaroslava Seiferta (1901–1986), který získal v roce 1984 jedinou českou literární Nobelovu cenu. Dramaturgie nebude postavena na poptávání smyslu Nobelovy ceny, když byla dána někomu, koho vlastně nikdo nečte. Chceme se zaměřit na samotnou sbírku Samá láska. Chceme se věnovat básním na hranici mezi proletářskou poezií, včetně reflexe nové digitální dělnické třídy (IT), která jenom naplňuje požadavky svých zadavatelů, aniž by musela rozumět tomu, co digitalizuje, a poetismem, tedy pojímáním světa jako nekonečné a spontánní poezie či poetiky. Je to jako vodojem, úžasné řemeslné dílo, které se stalo chrámem, a ještě navíc obrostlo psím vínem.
Petr Hromádka – Underground – skladba na objednávku
Justė Janulytė – Sleeping Patterns
G. Scelsi – Kya
Tomáš Šenkyřík – Vodovjemy – skladba na objednávku
Josef Klíč – Plastic Meat
Noemi Savková – Psí víno – skladba na objednávku
BCO – Pavel Šnajdr
Vstupenky online ZDE
Marie Kopecká-Verhoeven - mezzosoprán, Dominique Defontaines - přenosná řeka, videoprojekce
Novela My Jevgenije Zamjatina (1884–1937) z roku 1920 je postavena na konečném řešení problému lidstva, jednoduše se odstraňuje lidem schopnost fantazie. Z lidí se skutečně stávají ony deklarované šroubky ve stroji budování lepší, krásné a beztřídní společnosti. Naopak v roce 1863 napsal Jules Verne svoji představu Paříže ve dvacátém století, tedy nabídl svoji svobodnou vizi, jak bude Paříž vypadat v roce 1963. V obou textech se vychází z dobových souvislostí a v obou se vyskytují i představy o hudbě. Verne je mechanický, začátkem šedesátých let devatenáctého století ještě nepracoval s vidinou elektřiny, a Zamjatin je striktně matematický, kybernetický – prostě vládne řád a matematický stroj. Na druhou stranu se právě v prostorech bývalého Výzkumného ústavu matematických strojů vyskytuje úžasná realizace Evy Kmentové a v podstatě celý prostor je koncipován velmi ambiciózně bez striktních pravidel současné architektury na klíč.
MY A PAŘÍŽ
Vyprávění o hudbě, která neumí kalkulovat
Alexander Scriabin – Pět preludií op. 74 (1914) – transkripce pro BCO Pavel Šnajdr
Edgar Varese – Octandre (8’)
Iannis Xenakis – Anaktorie
…
Joël-François Durand – 3 melodies
Tom Johnson – Eight Patterns for Eight Instruments
Jan Krejčík – Světy Evy Kmentové (objednávka BCO)
Rés(O)nances
Marie Kopecká-Verhoeven – mezzosoprán, Dominique Defontaines – přenosná řeka, videoprojekce
Brno Contemporary Orchestra – řídí Pavel Šnajdr
Vstupenky online ZDE
Jana Vondrů, Vojtěch Šembera – zpěv
Kateřina Císařová, Vendula Holičková a Bára Mišíková - vocals
Vyprávíme o hudbě, která neumí budovat lepší zítřky
Hlavní rozhlasové zpravodajství z 26. února 1974
Jiří Austerlitz Adámek – WE ARE THE POWER, (vymítání diktátora podle Pussy Riot), objednávka BCO
John Adams – Scratchband (1996, rev. 1997)
Visací zámek – záznam z živého vystoupení na Žofíně v únoru 1984
…
Frederic Rzewski – The Price of Oil (1980)
Boca Loca Lab – Jiří Austerlitz Adámek
Jana Vondrů, Vojtěch Šembera – zpěv
Kateřina Císařová, Vendula Holičková a Bára Mišíková – vokalisty
Brno Contemporary Orchestra – řídí Pavel Šnajdr
Vstupenky online ZDE
Pavel Šnajdr – dirigent
Brno Contemporary Orchestra
Vstupenky online ZDE
Irena Troupová – soprán, Sylva Čmugrová – mezzosoprán
Vyprávění o hudbě, která se neumí upsat ďáblu
Thomas Mann (1875–1955) a Theodor Wiesegrung Adorno (1903 až 1969) se sešli v roce 1947 nad „hudebním“ románem Doktor Faustus a vznikla dodekafonie. Nový systém, nový „ďábelský“ řád oslňující i ničící lidstvo. Koncert je prostoupen zvláštní duchovností, podobně jako Mannův geniální, ďáblu upsaný Adrian Leverkühn. Je známo datum a místo první pitvy na českém území, ale vůbec není známo, kdo byl pitván, forma utváří obsah. Dílo, řád, systém a struktura totiž přežívají svého autora, nebo ne?
Program:
Vstupenky online ZDE
Magdaléna Hebouss – soprán
Marek Žihla – tenor
FlagArt Mondaria
Martin Svobodník – světla, režie
Brněnský rodák Fritz Grünbaum (1880–1941) byl ve své době jedním z nejslavnějších evropských kabaretiérů. Psal texty pro šlágry i pro dekadentní operety. Netušil, že se stane obětí nevětšího selhání lidské společnosti. Podobně to netušili ani Erwin Schullhof, Robert Stolz, Jean Gilbert, Erich Wolfgang Korngold či Pavel Haas, jejichž díla jsme se rozhodli zpřítomnit aranžemi současných autorů.
Život je pes zpíval Hugo Haas na hudbu svého bratra Pavla.
Ervin Schulhoff – Sonata erotica
Mauricio Kagel – Deset pochodů ke ztracenému vítězství (10 Marsche um den Sieg zu verfehlen /10 Marches to miss the
Victory)
Fritz Grünbaum / Petr Kofroň – Já viděl Helenu v bazénu
Robert Stolz/ Trevor Grahl – Der Favorit – Du sollst der Keiser meiner Seele sein
Jean Gilbert (Max Winterfeld) / Marek
Piaček– Cudná Zuzana – Ist es wahr, was alle sagen? – duet
Erich Wolfgang Korngold / Trevor Grahl – Straussiana
Jaromír Weinberger /Marek Piaček – Lidé z Pokerflatu
Hugo Haas / Pavel Haas/ – Život je pes – duet
Magdaléna Hebouss – soprán
Marek Žihla – tenor
FlagArt Mondaria
Martin Svobodník – světla, režie
Partnerem projektu je:
Vstupenky online ZDE
Tomáš Vtípil
Pohádky, cestování a drama v celovečerním komponovaném pořadu BCO
MARIO BUZZI Pohádky z promítačky
MAURICIO KAGEL Die Stücke der Windrose für Salonorchester – Südwesten (Kousky větrné růžice pro salonní orchestr – Jihozápad)
FREDERICK RZEWSKI Coming together / Aticca
Brno Contemporary Orchestra
Štěpán Šnajdr – video
Tomáš Vtípil – recitátor
Pavel Šnajdr – dirigent
Ze vzdálenosti několikaset metrů se hudba znějící z letních podií jeví dosti podobnou. Valící se zvuková clona, ze které vystupuje pravidelný rytmus vycházející z tlukotu srdce, občas sprosté slovo, občas něco o lásce, občas řev, občas kytara a občas něco jako klávesy. Podobně při pohledu do televizních programů se nejen schémata, ale i obsahy do značné míry opakují. Inu, každý rád vidí a slyší to, co má rád a to klidně pořád dokola. Ale třeba by to mohlo být i jinak a dalo by se koukat i poslouchat něco, co jste ještě nikdy neslyšeli a neviděli. Brno Contemporary Orchestra připravil atraktivní televizní (audiovizuální program) na letní scénu divadla Husa na provázku.
Od skladatele Maria Buzzi jsme objednali zhudebnění čtyř kreslených filmů, promítaných na ručních promítačkách. Zadáno bylo obsazení a prostor, ve kterém se koncert odehrává. Vznikla kompozice Diáčky, o které Buzzi napsal: „Vybral jsem čtyři pohádky z různých končin světa. Jsou to: Chudobný čižmár, Kouzelná lampa, Divotvorný džbán, Liška a čáp. Muzika vychází z tradic těch různých kultur. Zakroužíme nad Slovenskem, proletíme se nad Arábií, zamíříme až do Číny a přes Rusko se (snad) vrátíme zase zpátky. Good flight and happy landing!“ Mario Buzzi (1974) je ženatý, má tři děti a žije v Brně. Vystudoval fagot a kompozici, píše scénickou i autonomní hudbu, pro sebe, pro své kapely i pro posluchače.
Cyklus skladeb Die Stücke der Windrose (Kousky větrné růžice), komponovaný v letech 1977 – 1994, je postaven na jednoduchém paradoxu, že obyvatelé různých částí planety mají různé konotace spojované s názvy světových stran. Pro Mauricio Kagela (1931 – 2008) narozeného v Argentině, ačkoliv strávil velkou část života v Evropě, byl tak vždy sever teplý a jih naopak studený. Geograficky pak jsou jednotlivé kousky větrné, též kompasové růžice, komponovány reálně i virtuálně na různých místech a tudíž jsou poté ovlivňovány hudbou nejrůznějších národů, které ze zvoleného místa kompozice leží tím či oním směrem. Část Südwesten (Jihozápad) z let 1992/93 byla komponována pro Kyoto Contemporary Music Forum a Tokijský Goethe Institut. Skladatelova jihozápadní cesta tak začínala v západním Mexiku a končila na Novém Zélandě. Její součástí byla též reflexe Ostrovů Společnosti, Fiji, státu Samoa, Nové Kaledonie a Tuvalu. Právě tyto regiony, pokud jde o hudbu stále tajemné, skladatele obzvláště přitahovaly, i přesto či právě proto, že je neznal osobně. Jejich názvuky jsou patrny jak v instrumentáři bicích nástrojů, tak v typických rytmech a melodiích. Je ovšem na posluchačích, aby posoudili, zda jim hudba bude evokovat právě tuto cestu. Všechny Kousky větrné růžice jsou komponovány pro klarinet, piano, dvoje housle, violu, violoncello, kontrabas, harmonium a bicí nástroje, které jsou pro každou světovou stranu různé. Kam vede cesta z Brna na jihozápad a navíc vlakem?
Legendární kompozice amerického skladatele a pianisty Frederica Anthony Rzewského (1938 – 2021) z roku 1971 se zdá jasnou a jednoduchou. Recitace fragmentu textu amerického bojovníka proti nadvládě kapitálu Sama Melwilla, který odpálil bomby u korporátních center, aniž by někoho zabil a poté ve věznici vyvolal vzpouru, při jejímž potlačení tragicky zemřel, je jasným sdělením i jasnou pochybností: I WANT…. Hudba však text nedoprovází, taková harmonie není ve věznici možná. Ostinátní basová linka se posouvá s urputností vpřed po celých dvacet minut, ale její zvraty jsou nečekané, nic se nedá dělat, teď to bude takto. Ostatní nástroje, od skladatele je předepsána otevřená instrumentace, kráčejí dle zápisu svobodně, ovšem jejich kroky jsou jasně vyšlapané basovou linkou. Recitátor se trefuje do hudebního toku bez možnosti jeho ovlivnění. Kázeň, moc, zákon a vláda peněz je neúprosná.
Role recitátora se ujme skladatel, hudebník a performer Tomáš Vtípil.
Brno Contemporary Orchestra/ Pavel Šnajdr – dirigent
Vstupenky online ZDE
John Cage – Imaginary landscape No.1 (pno + 3 hráči – různí:)) – 8‘
Marek Piaček – Z korešpondencie (Z mojho života) (fl., cl., cor., trbne, tb., perc., pno, – sm. 1,1,1,1,1) – 8‘
Salvatore Sciarrino – Archeologia del telefono – pro třináct nástrojů (1,1,1,1 – 1,1,0,0 – perc.(2), pno – 1,0,1,1,1)
Václav Dobiáš – Říkadla (1,1,1,1 – 1,0,0,0 – sm: 1,0,1,1,1) – 10‘
Alvin Lucier: Music for solo performer – 10‘
Brno Contemporary Orchestra/ Pavel Šnajdr – dirigent
Vstupenky online ZDE
Petr Pytlík - zpěv
Veronika Slámová - vypravěč
Vstupenky online ZDE
Stanislav Slavíček - klavír
Mirela Ivičević – Case White
Unsuk Chin – Grafitti
Boris Čajkovskij – Koncert pro klavír a orchestr
Vít Zouhar – PHAISTOS – Concert for 15 Fighters, koncert pro BCO a jeho komunitu (objednávka BCO)
Stano Slavíček – klavír
Brno Contemporary Orchestra/ Pavel Šnajdr – dirigent
Hudba se proměnila v hluk, jímž je člověk chtě, nechtě neustále obklopován. Lidé neumí neslyšet, ale naučili se neposlouchat. Číst umí každý, ale ne každý je čtenářem a podobně většina tvorů slyší, ale ne každý je posluchač. Čtení knih je činností zcela nespolečenskou, zatím co hudba se bez participantů neobjede – někdo musí dirigovat a poslouchat, někdo hrát a poslouchat a ostatní poslouchat minimálně s takovým úsilím jako ti, kteří hrají či dirigují. Hudba vytváří komunity a členové Brno Contemporary Orchestra mají tu svou moc rádi a moc si jí váží.
Vstupenky online ZDE
Jana Vondrů - soprán
Vstupenky online ZDE
Miloslav Kabeláč - Mysterium ticha
Dmitrij Janov - Janovskij - Hlasy v listí
Jan Dušek - Židovské sny
Jana Vöröšová - Anna Ticho pro soprán a ensemble
Irena Troupová, zpěv
Josef Klíč, violoncello
Sofia Gubajdulina - Concordanza
Leoš Janáček - Capriccio
Igor Stravinskij - Piano concerto
Edison Denisov - Slunce Inků
Miroslav Beinhauer, klavír
Doubravka Součková, zpěv
Leoš Janáček - Fragmenty
iva Bittová - Nezabudka
Leoš Janáček - Zápisník zmizelého
Iva Bittová, Jaroslav Březina, Martin Prokeš
Jarmil Burghauser - Země zamyšlená
Euchar Gravina - Alde Initials (with tunes of maybe-elation)
Ruben Zahra - Kinderklavier Concerto
Josef Adamík - Tance labilní a nepravděpodobné
František Chaloupka - Chata v Jezerní kotlině
Tricia Dawn Williams - dětský klavír
Brněnští skauti - vyrobené a skautské nástroje
PROGRAM koncertu je stažení zde
Vstupenky online ZDE
Koncert v rámci festivalu Mendel 2022
TŘI PAPRSKY, KTERÉ OSVĚCUJÍ SKUTEČNOST: VĚDA, VÍRA, UMĚNÍ
Olivier Messiaen (1908 – 1992) – Oiseaux exotiques (1955) pro klavír a komorní ensemble
Pavel Zemek Novák (* 1957) – Pocta P. Ježíšovi. I. Koncert pro anglický roh a komorní soubor, v závěru altové sólo na text Oliviera Messiaena (1995)
Luigy Dallapiccola (1904 – 1975) – Parole di San Paolo (1964) mezzo-soprano, 2 flutes, 3 clarinets, harp, piano (celesta), 2 percussions, viola and cello
George Enescu (1881 – 1955) – Chamber symphony in E major for 12 instruments (1945)
György Ligeti (1923 – 2006) – Poème symphonique (1962)
VSTUP VOLNÝ!
Louis Andriessen - Workers Union
Alois Piňos - Vyvolaváči
Pavel Zlámal - Píseň o guláši
Frederic Rzewski - Coming together
Petr Kofroň - Ghetto Brünn
Ensemble |Frizzante
Tomáš Vtípil - recitátor
Slavnostní koncert, ukončující pandemií odsunutou a barbarskou válkou poznamenanou, desátou sezónu We Are The World proběhne v bývalém skladu zatím ještě stojící budovy obchodního domu Prior nedaleko zatím ještě v centru stojícího hlavního nádraží. Je věnován lidskosti, té radostné, ochotné, hravé, tolerantní, emocionální i rozumné, jakož i té štábní, stádní, přihlouplé, infantilní i vulgární, ale pořád neagresivní, nelikvidační, nezvířecí, tedy lidské. Je oslavou svobodného a svobodomyslného tvoření, které je s nadsázkou, ironií a nepragmatickou angažovaností předkládáno k imaginaci.
Vstupenky online ZDE
Petr Kubes – recitace
Radim Nejedlý - režie
Šarūnas Nakas – Chronon for clarinet, trumpet, piano, percussion, cello and double-bass
Giacinto Scelsi – KYA pro klarinet a 7 nástrojů
Michal Wroblewski – Herzmerz (verze pro BCO)
Miroslav Toth – Rany (objednávka BCO)
15:50 prohlídka jeskyně Výpustek (kapacita omezena!) – dobrovolná
17:00 koncert BCO
po koncertě možnost odjet speciální linkou do Brna
Udělejte si výlet do Křtin – šalinou a busem do Křtin a potom pěšky 20min k jeskyni na prohlídku a na koncert!
Literární pásmo z textů Radka Štěpánka, napsaných pro příležitost koncertu, v režii Radima Nejedlého. Paralelní proud hudby ze skladeb, reflektujících tematiku vody a plynutí. Koncert je koncipován u příležitosti Světového dne vody. Součástí koncertu je též světová premiéra skladby M. Totha, která vznikla na objednávku souboru BCO.
Vstupenky online ZDE
Rozezníme mechaniku v pádové zkušebně FSI VUT novými skladbami!
Buďte u toho!
Miroslav Ponc – Pět polydynamických skladeb op. 3 (1923)
Luboš Mrkvička – For large ensemble, part C (2017)
Petr Hromádka – Variace na hrací strojky (objednávka BCO)
Iannis Xenakis – Jalons (1986)
Trevor Grahl – Mechanický klavír (objednávka BCO)
Vstupenky online ZDE
Fausto Romitelli - Amok koma
Miloslav Ištvan - Já, Jákob
Fausto Romitelli - La sabbia del tempo
Michal Rataj - Music from nothing
Bronius Kutavičius - Hodiny minulosti
Irena Troupová – soprán
Otakar Blaha – recitace
Martin Opršál – marimba
BCO - Pavel Šnajdr - dirigent
Naši předci a prapředci lovili mamuty nejen pro obživu. Z kostí si stavěli obydlí a z klů vyráběli nástroje a kultovní předměty. Mohutná zvířata vyobrazovali na jeskynních malbách a mnohde uctívali jako stvořitele Země. O tisíce let později vystupovaly špičky mamutích klů z věčně zmrzlého permafrostu, díky čemuž dostaly své jméno. Dnes při civilizačním oteplování vystupují před věky zmrzlí mamuti na povrch celí. Druhý koncert desáté slavnostní sezóny „we are the world“ věnujeme Anthroposu, kde zkoumají život a smrt našich předků a prapředků, jakož i koloběh vzniku a zániku civilizací.
Amok/Koma z roku 2001 italského skladatele Fausta Romitelliho je postavena na střídání zběsilosti a kontemplace. Dvou krajních poloh lidského bytí. Kompozice Music from Nothing od Michala Rataje je hudební reminiscencí současné pandemické nicoty. V komorním oratoriu Já, Jákob Miloslava Ištvana na texty Vítězslava Gardavského se řeší odvěký spor duchovního (božského) a materiálního (materialistického) přístupu k životu. La sabbia del tempo z roku 1991 patří do rané fáze Romitelliho tvorby a je zde patrnější fascinace francouzským spektralismem. Tichá kompozice vyvolává pocit zastaveného času, rozhostil se klid a mír, vše je tiché a prázdné, jenom ten písek v přesýpacích hodinách neustále propadává… Závěr koncertu věnujeme kompozici Hodiny minulosti, nedávno zesnulého litevského skladatele Broniuse Kutavičiuse.
Vstupenky online ZDE
Dominik Susteck, varhany
Slavnostní desátou sezónu zahájíme na první pohled poněkud nepatřičně a to zádušním mší Requiem od Pavla Křížkovského (1820 – 1883) z roku 1878. Tato tradiční liturgická kompozice, která pod taktovkou Leoše Janáčka zazněla na pohřbu Gregora Mendela v roce 1884 se však dočká mimořádné aktualizace. Provedení v instrumentaci pro Brno Contemporary Orchestra, varhany a komorní sbor bude doplněné autentickými nahrávkami zvuku kostelů, pořízenými Ladislavem Mirvaldem (Mirvisem). Dojde tak k propojení historie se současností a zpřítomnění mimořádného objevu Gregora Johana Mendela. V další kompozici zvuky ticha kostelů nahradí nahrávky běžných událostí, zvuků dnešního uspěchaného života (Obbligati), které jsou součástí kompozice Phantasie für Orgel mit Obbligati z roku 1967 v Argentině narozeného skladatele Mauricio Kagela. Další premiérou večera bude kompozice Weltraumschrott, německého skladatele a varhaníka Dominika Sustecka, která zazní v originální autorské úpravě a intepretaci. Hudební skladatel, dirigent a sbormistr Jan Krejčík, působící ve francouzském Versailles, zkomponoval v roce 2014 kompozici inspirovanou strukturou dvoušroubovice DNA. Tato skladba nebyla dosud provedena a zazní tak ve světové premiéře. Na závěr koncertu zazní objednávka pro BCO a varhany, skladba australského skladatele Jona Rose „peas in the pod“ (hrášek v lusku), která je poctou, „hudebním heslem“, mimořádné osobnosti světové vědy, zakladateli genetiky Gregoru Mendelovi. Mimořádně náročných varhanních partů se ujme vynikající německý skladatel, varhaník a improvizátor, specialista na interpretaci soudobé hudby, hlavní varhaník Kunst-Station Sankt Peter v Kolíně nad Rýnem, Dominik Susteck (* 1977)
Jakub Rataj - Fabella
Lenka Nota - Cantilena aeaeae
David Carpenter - Somnium
Barry Wan - Anna
Jana Vöröšová - Oratio philippica
Štěpán Filípek, violoncello
LUDICRA – pět světových premiér na latinskou poezii Jana Nováka
koncertní básně pro violoncello a komorní orchestr
Moravský podzim / Maraton Jana Nováka
https://filharmonie-brno.cz/events/ludicra-stepan-filipek-bco/
Jan Novák - Totální kuropění - arr. Marek Piaček
Josef Berg - Torso světské suity
Alois Piňos - Zkratky
Alois Piňos, Arnošt Parsch, Miloš Štědroň, Rudolf Růžička Alois Piňos, Arnošt Parsch, Miloš Štědroň, Rudolf Růžička - Ecce homo
Koncert o mnoha obrazech, s mnoha osobami a jedním orchestremcert o mnoha obrazech, s mnoha osobami a jedním orchestrem
Estera Wityńska - Zostawiam w tyle mgły
Michal Rataj - Music from nothing
Martin Smolka - Rinzai and St. Francis watch yellow autumn leaves floating down the river
Peter Graham - Kniha chvění (kap. III)
Martin Opršál
Pavel Zemek - Novák - Proroctví Izaiášovo
Bohuslav Martinů - Kuchyňská revue
Marek Piaček - Aqua Mater (Vltava)
Mauricio Kagel - Der Tribun
Miloš Stědroň - Šárka
Petr Kofroň - Imaginární symfonie
Milan Kňažko, politický řečník
BCO - dirigent Pavel Šnajdr
Olga Neuwirth: Un posto nell’acqua
Alexej Fried: Kasace pro komorní orchestr
György Ligeti: Violin concerto
Jak nejlépe zakončit sezónu hudebního souboru zaměřeného na provozování soudobé hudby než koncertem soudobé hudby v koncertním sále. Už bylo na čase. Těšíme se na vás!
Vstupenky online ZDE
Olga Neuwirth: Un posto nell’acqua (2009)
Pascal Dusapin: Quad (1996) In memoriam Gilles Deleuze, pour violon et quinze instrumentistes
Erki – Sven Tüür: Oxymoron
Jan Ryan Dřízal: objednávka
Salavatore Sciarrino: Introduzione All’Oscuro
Pavel Zemek Novák: Symfonie č. 3 (Medjugorie) pro klavír a 10 smyčcových nástrojů
Witold Lutoslawski: Chain I.
Krzysztof Penderecki: Canticum canticorum (sbor a komorní orchestr)
Jako cestu do Lhasy chápal své brutální poslání Karel Koprfkingl, coby spalovač mrtvol, v románu Ladislava Fuchse i ve filmu Juraje Herze, ostatně s úžasnou zvukovou kulisou Zdeňka Lišky. My se vydáváme do brněnského krematoria s poněkud odlišným posláním, s posláním hudebním.
Vstupenky online ZDE
Jan Rychlík, György Ligeti, Steve Reich, Zbyněk Matějů, Tom Johnson, Josef Berg ad.
Co nás nezabije, to nás posílí, a tak vás zveme na hudební výlet do minulosti, do cizích hudebních krajin, do galantních časů i do groteskního spektáklu. Do toho vystoupí špička současného nového cirkusu na Gala Show Brno Juggling convention 2019. Máte se na co těšit, dovezeme do Sono centra klavír, cembalo, celestu, dvě harfy, pěknou sadu bicích, a hlavně vynikající žongléry, klauny a artisty. Bude to contemporary!
Vstupenky online ZDE
La Monte Young: Composition 1960 No 7
Ludwig van Beethoven: první věta Allegro con brio ze Symfonie č. 5 c moll, op. 67 „Osudová“
Dieter Schnebel: Re-visionen I,II – Beethowen-Symphonie
Mauricio Kagel: Ludwig van
La Monte Young: Composition 1960 No 7
Hrát jenom první větu ze skladby a navíc, jedná-li se o takovou hitovku jako je Osudová, zní jako program galakoncertu o přestávce nějakého báječného sportovního kání, ale nebojte! Skutečně zazní veleslavná první věta z Beethovenovy 5. symfonie, a to hned několikrát. Jednou skoro v originále, jednou v revizi Dietera Schnebela a potom jako velkolepá, i když poněkud nekorektní, pocta famózního Mauricio Kagela. V jeho velkolepém filmovém pomníku chodí po bonnské zoo chlapík s parukou a na ruční kameru natáčí zvířátka, k tomu zní Óda na radost a moudré promluvy o hudebním geniu Ludwiga van Beethovena.
Ondřej Adámek: Večeře
Emil František Burian: Na pohlednice, op. 36
Jan Rychlík: Africký cyklus
Erik Satie / arr. Pavel Šnajdr: Parade (1917), komorní verze (2019)
Italsko-francouzský film Marca Ferreriho Velká žranice je o čtveřici přátel, kteří se rozhodnou užrat k smrti, což se jim nakonec podaří, a ještě se k nim dokonce přidá i jedna dívka. My jsem krapet poetičtější a večeři i to co bude následovat, nebereme až tak fatálně. Bude to krásný poetický koncert, který je oslavou obyčejných neobyčejností, oslavou nekaždodenní každodennosti, toho, co máme kolem sebe, ale mnohdy to nevidíme a neslyšíme či nechceme vidět, ani slyšet. Bude to parádní večeře! Koncert probíhá v rámci mezinárodního hudebního festivalu Moravský podzim
VSTUPENKY PRODÁVÁ FILHARMONIE BRNO
Mario Buzzi - Misa Brunensis - skladba na objednávku BCO, světová premiéra 23.9.2016
Ondřej Štochl - Koncert pro vibrafon a komorní soubor (světová premiéra, na objednávku)
Vstupenky online ZDE
M. Buzzi: Pohádky „z promítačky“
Vstupenky online ZDE
Witold Lutosławski - Dance Preludes for solo clarinet, harp, piano, percussion & strings
7. řada koncertů na Den hudby
J. Adamík: Nonet
D. Forró: 100 tvarů české hymny
I. Stravinskij: Ragtime
Vstupenky online ZDE
Matěj Sýkora - režie
BCO - dirigent Pavel Šnajdr
Erwin Schulhoff: Die Wolkenpumpe – dadaistický cyklus na text Hanse Arpa
M. Kagel: Varieté
Cirkus LeGrando
Má vlast Bedřicha Smetany byla vedle státní hymny vždy považována za symbol českého národa, byla využívána i zneužívána k propagandě, propagaci i k pozvednutí národního cítění. Její vlastní hudební sdělení, její hudebně imanentní prostředky jako by se však mnohdy již ztrácely v nánosech veškeré slavnostnosti, symboliky a naučené úcty. Brno Contemporary Orchestra se rozhodli zpřítomnit Mou vlast současným posluchačům.
– Vyšehrad: Petr Kofroň
– Vltava: Marek Piaček
– Šárka: Miloš Štědroň
– Z českých luhů a hájů: Pavel Novák – Zemek
– Tábor: Miroslav Tóth
– Blaník: Daniel Forró
Mimořádné básně ze sbírky Dům strach, z nichž některé byly psány přímo v cele na Bratislavské, od nespravedlivě odsouzeného, mučeného a osudem zkoušeného básníka a překladatele Jana Zahradníčka, zazní v intimním přednesu Otakara Blahy. Expresivní a emočně vypjaté kompozice smrtelně nemocného a předčasně zesnulého italského skladatele Fausta Romitelliho doplní absolutní, smiřující kompozicí Franceska Filideie. Nejedná se o zhudebnění, ale o dvě paralelní cesty od počátečního amoku přes utrpení, víru a osvobození – chci být rozpuštěn.
VSTUPENKY ONLINE na stránkách Filharmonie Brno a GO OUT.
Bohuslav Martinů - Podivuhodný let
Koncert ve vule
Witold Lutosławski - Dance Preludes for solo clarinet, harp, piano, percussion & strings
Pavel Šnajdr - dirigent
7. řada koncertů na Den hudby
W. Lutoslawski: Dance preludes
J. Adamík: Nonet
D. Forró: 100 tvarů české hymny
I. Stravinskij: Ragtime
Vstupenky online ZDE
C = COLIN CURRIE
ANDRIESSEN, MARIC, LUTOSLAWSKI
Colin Currie fenomenální skotský bubeník
Dnes již legendární skotský bubeník Colin Currie zazářil v Brně poprvé v roli nejočekávanější hvězdy festivalu Moravský podzim 2015. Město si zamiloval a rozhodl se vrátit, ale tentokrát si s ním zahraje BCO.
Vracíme se opět do pavilonu A Brněnského výstaviště a opět se světoznámým ANDRIESSENEM, tentokrát však se skladbou TAP DANCE, kterou Currie premiéroval v roce 2014 v Concertgebouw v Amsterodamu. Představí nám také jazzem inspirovanou skladbu svého přítele a kolegy britského skladatele Dave MARICA.
Vstupenky online ZDE
Tradiční koncertní cyklus Dnů Hudby slaví na evropský Den Hudby, tedy 21. června, ve vile Tugendhat premiéru tentokrát již VI. ročníku, který nese podtitul All that Rythm.
Hudební těleso Brno Contemporary Orchestra vedené dirigentem Pavlem Šnajdrem, divákům představí skladby Ervina Schulhoffa, Jana Rychlíka a Miloslava Ištvana.
Jak sám název napovídá, je letošní ročník inspirován rytmem a africkým „folklórem“.
Vstupenky online ZDE
Tradiční koncertní cyklus Dnů Hudby oslaví na evropský Den Hudby, tedy 21. června 2017, ve vile Tugendhat premiéru již VI. ročníku, který nese podtitul All that Rythm.
Hudební těleso Brno Contemporary Orchestra vedené dirigentem Pavlem Šnajdrem, divákům představí skladby Ervina Schulhoffa, Jana Rychlíka a Miloslava Ištvana.
Jak sám název napovídá, je letošní ročník inspirován rytmem a africkým „folklórem“.
Vstupenky online ZDE
„BCO = 100 = CZECHOSLOVAKIA“
„Pro Československo“ a „Z Československa“ to jsou témata roku 2018. Pro BCO vznikají skladby na objednávku u významných českých, slovenských a zahraničních autorů. Zazní světové premiéry, zahrají vynikající umělci.
FOR CZECHOSLOVAKIA
SHARP, DAHINDEN, GRAHL
„Projekt je podpořený grantem Velvyslanectví USA v Praze“ U.S. EMBASSY PRAGUE.
Vstupenky online ZDE
FROM CZECHOSLOVAKIA
BAKLA, MRKVIČKA, LEJAVA
Milan Paľa enfent terrible sólových houslí
Petr Bakla je český hudební skladatel, jehož díla jsou uváděna především v zahraničí. V Brně byla naposledy uvedena v roce 2016 jeho skladba pro klavír v rámci festivalu Expozice nové hudby.
Český skladatel Luboš Mrkvička ovlivněn II. vídeňskou školou, skladateli poválečné avantgardy a technikami tzv. spektrální hudby vynalezl vlastní hudební jazyk.
Marian Lejava je slovenský skladatel a dirigent. Jako autor i interpret vydal více než 15 CD převážně se soudobou hudbou pro Naxos a slovenská vydavatelství.
VIDEOPOZVÁNKA – ZDE
Vstupenky online ZDE
Janáčkova akademie múzických umění slaví letos 70 let od svého vzniku. Připravila tisíce absolventů, kteří výrazně přispěli k rozvoji umění a kultury, vzdělávání i vědy. Mezi ně se řadí také většina členů BCO a také těch, jejichž skladby na koncertě zazní.
Vstupenky online ZDE
Komponovaná interpretace pro tenor a malý orchestr (1993)
Jaroslav Březina přední český tenorista
Podle Hanse Zendera, německého dirigenta a skladatele nemůžeme dnes Schubertovu Zimní cestu slyšet tak, jak cyklus slyšeli skladatelovi současníci, ale můžeme ji pro současnost tvůrčím způsobem interpretovat, aby nám zněla stejně nově, jako zněla posluchačům v roce 1828.
Vstupenky online ZDE
Tradiční koncertní cyklus Dnů Hudby oslaví na evropský Den Hudby, tedy 21. června 2017, ve vile Tugendhat premiéru již VI. ročníku, který nese podtitul All that Rythm.
Hudební těleso Brno Contemporary Orchestra vedené dirigentem Pavlem Šnajdrem, divákům představí skladby Ervina Schulhoffa, Jana Rychlíka a Miloslava Ištvana.
Jak sám název napovídá, je letošní ročník inspirován rytmem a africkým „folklórem“.
Vstupenky online ZDE
Josefu Bergovi 1927–1971 a Vladimíru Léblovi 1928–1987
Koncert sestavený výhradně z děl Josefa Berga, situovaný do prostoru Moravského náměstí a jeho dominant (alegorie Spravedlnost, Statečnost, Moudrost a Místodržitelský palác)
BERGIÁNA
Pavel Šnajdr -dirigent
Matyáš Dlab – režie
Matěj Sýkora – výtvarná spolupráce
Martin Javorský – tenor
Pavla Radostová- soprán
Jarmila Balážová – mezzosoprán
Tomáš Krejčí – baryton
Otakar Blaha – recitace
BCO – Brno Contemporary Orchestra
Open-air koncert, vstupné dobrovolné.
„Může-li být někdo označen, jako ten, kdo v průběhu šedesátých let v Brně definoval genius loci moravské metropole, je to nepochybně osobnost skladatele, spisovatele, organizátora a fabulátora Josefa Berga“.
Zuzana Barochová soprán
Tomáš Krejčí baryton
BCO – Brno Contemporary Orchestra
dirigent Pavel Šnajdr
Nový premiérový program další sezony koncertů ve vile Tugendhat – nový cyklus B – BCO hraje Asociace
BOHUSLAV MARTINŮ: Divadlo za branou (1936) / 50′
do podoby komorní suity upravil Pavel Šnajdr
Vstupenky online ZDE
Irena Troupová soprán
Vilém Veverka hoboj
Josef Klíč violoncello
BCO – Brno Contemporary Orchestra
mimořádný koncert věnovaný Marku Kopelentovi u příležitosti jeho významného jubilea
MAREK KOPELENT – A Few Minutes with an Oboist, Concerto galante pro hoboj a komorní soubor (1972)
ZBYNĚK VOSTŘÁK – Kyvadlo času pro violoncello, 4 instrumentální skupiny a elektronické varhany op. 40 (1967)
přestávka 20´
SOFIA GUBAJDULINA – Concordanza pro komorní soubor (1971)
MAREK KOPELENT – Vyhnání pro mezzosoprán, hoboj sólo a 9 hlubokých smyčců na texty Starého zákona a J. A. Komenského (2006)
Úvod – Vyhnání z ráje – Interludium I (hoboj sólo) – Vyhánění – Žalost – Interludium II (hoboj sólo) – Dobrořečení
Vstupenky online ZDE
Zuzana Barochová soprán
Tomáš Krejčí baryton
BCO – Brno Contemporary Orchestra
dirigent Pavel Šnajdr
Nový premiérový program další sezony koncertů ve vile Tugendhat – nový cyklus B – BCO hraje Asociace
BOHUSLAV MARTINŮ: Divadlo za branou (1936) / 50′
do podoby komorní suity upravil Pavel Šnajdr
Vstupenky online ZDE
Daniel Havel - flétna
Irena Troupová - soprán
BCO, Pavel Šnajdr
Hans Zender: „Denn wiederkommen“ Hölderlin lesen III
Georg Friedrich Haas: „…Einklang freier Wesen…“
Heinz Holliger: Turm Musik
Martin Burlas: Záznam sedmého dne
Vstupenky online ZDE
TOMÁŠ VTÍPIL: Radiation 20161028
BCO – dirigent Pavel Šnajdr
VSTUP ZDARMA
Sciarrino, Kabeláč, Ammann, Ustvolskaja
Milan Paľa – housle
BCO, dirigent Pavel Šnajdr
Vstupenky a abonomá v prodeji od 13.6. na www.filharmonie-brno.cz
Vstupenky online ZDE
Sofia Gubajdulina - Concordanza
Galina Ustvolskaja - Klavírní sonáta č. 6
Galina Ustvolskaja - Symfonie č. 3 – „Ježíši, Mesiáši, spas nás“
Galina Ustvolskaja - Symfonie č. 4 – „Modlitba“
Galina Ustvolskaja - Symfonie č. 5 – „Amen“
Tomáš Františ fagot
Daniel Wiesner klavír
Brno Contemporary Orchestra
Pavel Šnajdr dirigent
Název multimediální opery Stevea Reicha o třech jednáních The Cave odkazuje na Jeskyni patriarchů v Hebronu, která je posvátným místem tří velkých světových náboženství.
Nastudování pro festival Janáček Brno.
Zuzana Barochová soprán
Tomáš Krejčí baryton
BCO – Brno Contemporary Orchestra
dirigent Pavel Šnajdr
Nový premiérový program další sezony koncertů ve vile Tugendhat – nový cyklus B – BCO hraje Asociace
BOHUSLAV MARTINŮ: Divadlo za branou (1936) / 50′
do podoby komorní suity upravil Pavel Šnajdr
Vstupenky online ZDE
Alois Piňos - Nekonečná melodie
Josef Berg - Hlasová vernisáž pro baryton, soprán, housle, trubku, basklarinet, bicí nástroje a aktéry
Mario Buzzi - Misa Brunensis - skladba na objednávku BCO, světová premiéra 23.9.2016
Irena Troupová – soprán
Tomáš Krejčí – baryton
BCO-Pavel Šnajdr
OctOpus Vocalis – um. Vedoucí M. Franze
Vstupenky online ZDE
Irena Troupová - sopran
Lukaš Zeman - baryton
Brno Contemporary Orchestra
Pavel Šnajdr - dirigent
Jan Klusák: Partita pro smyčce
T. Baird: Cztery sonety miłosne
S. Kisielewski: Le voyage dans le temps
Mikołaj Górecki: Jasności promieniste
P. Łukaszewski: Elogium – pomordowanym w Katyniu
Miloslav Kabeláč: Eufemias Mysterion
Koncert pod záštitou primátora města Brna Ing. Petra Vokřála a Velvyslanectví Nizozemského království EDGARD VARÈSE – Deserts (Pouště) LOUIS ANDRIESSEN – De Staat (Republika) BCO, dirigent – Pavel Šnajdr Ikona brněnské meziválečné architektury ve spojení s ikonami hudební kompozice. Aglomerace – koncert pro pavilon („A“ – brněnského výstaviště) – soudobá tvorba ve spojení se stále moderním areálem BVV; skladby Deserts od Edgara Varèse, průkopníka mnoha stylů a modernisty, a De Staat Louise Andriessena, dílo zkomponované na úryvky textů z Platónova stěžejního spisu Republika.
LOUIS ANDRIESSEN – Zilver TOM JOHNSON – Tango pro klavír MAURICIO KAGEL – Tango Alemán; Die Stücke der Windrose für Salonorchester – Südwesten Anita Glosová a Adam Sojka, členové souboru baletu NDB| tango zpěv | Pavla Radostová BCO, dirigent – Pavel Šnajdr Tentokrát „protančíme“ vilou v rytmu tanga a s výhledem na jihozápad. Moderní hudba, která se nebojí využít nejen originálních forem a obsahu, ale také nevšedních hudebních nástrojů. Po loňské třetí sezoně, ve které si mohli hosté „skleněného pokoje“ poslechnout skladby židovských autorů, se náplň koncertu přesune více na jihozápad. Příjemným večerem plným moderny společně protančíme v rytmu tanga mezi tóny děl skladatelů, jako jsou Louis Andriessen, Tom Johnson či Mauricio Kagel. Posluchači těšit na výjimečný zážitek nejen z kvalitní hudby, ale i z prostředí, jehož atmosféra je v místních šířkách nenahraditelná. Vstupenky na koncert lze zakoupit a rezervovat v distribuci v distribuci vily Tugendhat.
LOUIS ANDRIESSEN – Zilver TOM JOHNSON – Tango pro klavír MAURICIO KAGEL – Tango Alemán; Die Stücke der Windrose für Salonorchester – Südwesten Anita Glosová a Adam Sojka, členové souboru baletu NDB| tango zpěv | Pavla Radostová BCO, dirigent – Pavel Šnajdr Tentokrát „protančíme“ vilou v rytmu tanga a s výhledem na jihozápad. Moderní hudba, která se nebojí využít nejen originálních forem a obsahu, ale také nevšedních hudebních nástrojů. Po loňské třetí sezoně, ve které si mohli hosté „skleněného pokoje“ poslechnout skladby židovských autorů, se náplň koncertu přesune více na jihozápad. Příjemným večerem plným moderny společně protančíme v rytmu tanga mezi tóny děl skladatelů, jako jsou Louis Andriessen, Tom Johnson či Mauricio Kagel. Posluchači těšit na výjimečný zážitek nejen z kvalitní hudby, ale i z prostředí, jehož atmosféra je v místních šířkách nenahraditelná. Vstupenky na koncert lze zakoupit a rezervovat v distribuci v distribuci vily Tugendhat.
ALVIN LUCIER – Violynn pro housle a zvukový pás MICHEL van der AA – Here (in circles) ONDŘEJ ŠTOCHL – Koncert pro vibrafon a komorní soubor JONATHAN HARVEY – From Silence pro soprán, 6 hudebníků a zvukový pás Irena Troupová – zpěv Martin Opršál – vibrafon BCO, dirigent – Pavel Šnajdr Světová premiéra skladby současného českého autora Ondřeje Štochla, zkomponovaná pro vynikajícího sólistu na marimbu, Martina Opršála, a BCO (v podání BCO zazněla velmi úspěšně světová premiéra Štochlovy skladby „…vlídnost, světlo duše…“ společně s Reichovým Tehillim na Velikonočním festivalu duchovní hudby v roce 2013 v kostele J. A. Komenského v Brně). Pro studenty JAMU a konzervatoře slevy 80% na vstupenku! Partnerem koncertu je Moravská galerie v Brně.
GIACINTO SCELSI – Kya MICHAEL OBST – Nachtstücke ARNOŠT PARSCH – Tichá krajina KAIJA SAARIAHO – Lichtbogen Lukáš Daňhel – klarinet BCO, dirigent – Pavel Šnajdr
Gabriela Vermelho - zpěv a quinton BCO
dirigent Fabián Panisello
LOUIS ANDRIESSEN – Zilver TOM JOHNSON – Tango pro klavír MAURICIO KAGEL – Tango Alemán MAURICIO KAGEL – Die Stücke der Windrose für Salonorchester –Südwesten BCO, dirigent – Pavel Šnajdr Tentokrát „protančíme“ vilou v rytmu tanga a s výhledem na jihozápad.
ARNOLD SCHÖNBERG – Komorní symfonie č. 1 op. 9 WOLFGANG RIHM – Verborgene Formen ALOIS PIŇOS – Koncert pro orchestr a magnetofonový pás TREVOR GRAHL -… From Curious Lands and Places BCO, dirigent – Pavel Šnajdr Koncert je spojen s jednodenní výstavou ve foyer Besedního domu.
LOUIS ANDRIESSEN – Zilver TOM JOHNSON – Tango pro klavír MAURICIO KAGEL – Tango Alemán MAURICIO KAGEL – Die Stücke der Windrose für Salonorchester –Südwesten BCO, dirigent – Pavel Šnajdr Tentokrát „protančíme“ vilou v rytmu tanga a s výhledem na jihozápad.
Program: G. Connesson: Sextuor, A. Parsch: Hlas řeky, A. Piňos: Ohlédnutí a vyhlédnutí 83, J. Adams: Son of Chamber Symphony
Zahájení nové sezóny ve vile Tugendhat se ponese v rytmu tanga. LOUIS ANDRIESSEN – Zilver TOM JOHNSON – Tango pro klavír MAURICIO KAGEL – Tango Alemán MAURICIO KAGEL – Die Stücke der Windrose für Salonorchester –Südwesten BCO, dirigent – Pavel Šnajdr Tango se bude hrát, ale i tančit (Anita Glosová a Adam Sojka, členové souboru baletu NDB) a zpívat (Pavla Radostová). Při poslední skladbě všichni otočí své židličky a při poslechu Kagelovy skladby protkané nečekanými zvuky a krásnými tóny, které se budou linout z prostoru za onyxovou stěnou. Můžete se zároveň kochat pohledem na siluety města, stmívající se Špilberk a krásnou zahradu Tugendhatových… Nemeškejte a přijďte v do vily nyní nebo v dalších reprízách!!!
Skladby židovských autorů českého původu. Pavel Haas: Kvintet Erwin Schulhoff: Basnachtigal Erwin Schulhoff: Wolkenpumpe Leo Fall: árie z operet: arr. M. Buzzi Rudolf Friml: Rose Marie : arr. M. Buzzi
Skladby židovských autorů českého původu. Pavel Haas: Kvintet Erwin Schulhoff: Basnachtigal Erwin Schulhoff: Wolkenpumpe Leo Fall: árie z operet: arr. M. Buzzi Rudolf Friml: Rose Marie : arr. M. Buzzi
Charles Ives – Nezodpovězená otázka, Bronius Kutavičius: Hodiny minulosti II, Dmitrij Janov-Janovskij: Noční hudba: Hlas v listí, York Höller: Mythos.
SOFIA GUBAJDULINA – Concordanza MAREK KOPELENT – Agnus Dei MILOSLAV IŠTVAN – Já Jákob GYÖRGY LIGETI – Mysteries of the Macabre Irena Troupová – soprán BCO – Brno Contemporary Orchestra dirigent – Pavel Šnajdr
Louis Andriessen: Předehra k Orfeovi Alfred Schnittke: Concerto grosso č. 3 Frank Martin: Malá koncertantní symfonie
Skladby židovských autorů českého původu. Pavel Haas: Kvintet Erwin Schulhoff: Basnachtigal Erwin Schulhoff: Wolkenpumpe Leo Fall: árie z operet: arr. M. Buzzi Rudolf Friml: Rose Marie : arr. M. Buzzi
Skladby židovských autorů českého původu. Pavel Haas: Kvintet Erwin Schulhoff: Basnachtigal Erwin Schulhoff: Wolkenpumpe Leo Fall: árie z operet: arr. M. Buzzi Rudolf Friml: Rose Marie : arr. M. Buzzi
Skladby židovských autorů českého původu. Pavel Haas: Kvintet Erwin Schulhoff: Basnachtigal Erwin Schulhoff: Wolkenpumpe Leo Fall: árie z operet: arr. M. Buzzi Rudolf Friml: Rose Marie : arr. M. Buzzi
Jan Novák: Tři invence pro smyčcové kvarteto Paul Hindemith: Hérodiade Bohuslav Martinů: Le Raid Merveilleux
Jan Novák: Tři invence pro smyčcové kvarteto Paul Hindemith: Hérodiade Bohuslav Martinů: Le Raid Merveilleux
Leoš Janáček - Concertino
Arnošt Parsch - Hlas řeky
John Adams - Son of Chamber Symphony
Jan Jiraský - piano
Leoš Janáček: Concertino || piano Jan Jiraský Arnošt Parsch: Hlas řeky György Ligeti: Melodien John Adams: Son Of Chamber Symphony
Vít Zouhar: M trasa M Zdeněk Král: Kousek po kousku Mario Buzzi: Špetka Universa aneb písně duchů proletivších Pavel Novák-Zemek: Unisono–Leggiero Miloslav Ištvan: Já Jákob
Jan Novák: Tři invence pro smyčcové kvarteto Paul Hindemith: Hérodiade Bohuslav Martinů: Le Raid Merveilleux
J. Novák: Tři invence pro smyčcové kvarteto (speciání host: Miloslav Ištvan Quartett) P. Hindemith: Herodiade B. Marinů: Podivuhodný let
Premiéra nového programu ve Vile Tugendhat u příležitosti mezinárodního dne hudby.
Benjamin Britten: Sinfonietta Anton Webern: Koncert pro devět nástrojů Edgard Varèse: Octandre Claude Debussy: Prélude à l\’après-midi d\’un faune
Ondřej Štochl: …vlídnost…světlo duše… Steve Reich: Tehilllim
G. Ligeti (1923–2006): Chamber Concerto, 1970 H. Gorecki (1933–2010): Kleines Requiem fur eine Polka, 1993 W. Lutosławski (1913–1994): Chain (Łańcuch I), 1983 B. Britten (1913–1976): Sinfonietta, 1932
Repríza č. 5: Strauss, Debussy, Schönberg, Webern, Varèse, Honegger, Poulenc. Vstupenky v distribuci Vily Tugendhat.
Repríza č. 3: Strauss, Debussy, Schönberg, Webern, Varèse, Honegger, Poulenc. Vstupenky v distribuci Vily Tugendhat.
Fausto Romitelli: Professor Bad Trip, Lessons I–III
John Adams: Son of Chamber Symphony Peter Graham: Komorní hudba in memorian Václav Tejkal Ivo Medek: Immemorial Shapes Vít Zouhar: MtrasaM
Repríza č. 3: Strauss, Debussy, Schönberg, Webern, Varèse, Honegger, Poulenc. Vstupenky v distribuci Vily Tugendhat.
Repríza č. 2: Strauss, Debussy, Schönberg, Webern, Varèse, Honegger, Poulenc. Vstupenky v distribuci Vily Tugendhat.
E. – S. Tüür (za osobní účasti autora): Architectonics IV, Architectonics VI, Oxymoron
E. – S. Tüür (za osobní účasti autora): Architectonics IV, Passion, Flamma, Architectonics VI, Oxymoron. Koncert bude živě vysílán Českým rozhlasem 3 Vltava!
Svoboda, Piňos
Svoboda, Piňos
Michael Obst: Nosferatu, hudba k němému filmu Friedricha Wilhelma Murnau. Koncert Netradičního abonmá Filharmonie Brno – film a hudba.
Michael Obst: Nosferatu, hudba k němému filmu Friedricha Wilhelma Murnau. Koncert Netradičního abonmá Filharmonie Brno – film a hudba.
Repríza č. 1: Strauss, Debussy, Schönberg, Webern, Varèse, Honegger, Poulenc.
Strauss, Debussy, Schönberg, Webern, Varèse, Honegger, Poulenc.